Mądre przekąski
Mądre przekąski

Mądre przekąski

Energetyczne i szybkie przekąski

Czosnkowe bułeczki

Pokrój bagietkę na małe kromki, polej lekko oliwą z oliwek, wyciśnij na wierzch czosnek i posyp tartym serem- możesz też posypać ulubionymi ziołami czy nakryć plasterkiem szynki; wstaw do piekarnika aż się zarumienią. Podawaj z papryką i oliwkami. Tuńczykowa sałatka Do miski wrzuć kawałki tuńczyka w sosie własnym lub oleju, dodaj zielony groszek, drobno posiekaną dymkę + natkę pietruszki; wszystko wymieszaj z sosem: 2 łyżki majonezu + 4 łyżki jogurtu naturalnego.

Bomba energetyczna

Do miseczek wsyp: płatki owsiane, jęczmienne, otręby, płatki kukurydziane, ziarna słonecznika i dyni, rodzynki, orzechy (laskowe, włoskie), owoce kandyzowane/suszone jak morele, śliwki, figi, ananas, dorzuć dowolne owoce sezonowe - truskawki, jagody, maliny - pokrojoną brzoskwinię lub banana, zalej wszystko jogurtem naturalnym lub mlekiem, dodaj łeżeczkę miodu, wszystko wymieszaj.

Paprykowe fantazje

Pokrój wzdłuż kolorowe papryki na szerokie paski, na każdym ułóż łyżkę twarożku i posyp każdy kawałek innymi kolorowymi dodatkami - drobno posiekaną rzodkiewką, dymką, cykorią, kalarepką, ogórkiem zielonym, natką, rukolą - wszystkim, co tylko przyjdzie Ci do głowy.

Roladki z soczewicą

Ugotuj brązową soczewicę, tak, aby się rozgotowała na purée, następnie przypraw ją sosem sojowym i zarumienioną na patelni cebulką. Gotowym farszem posmaruj zimne naleśniki lub płaty tortilli, zwiń i pokrój w kawałki na jeden kęs.

Mleczno-owocowy napój

Ten energetyczny napój może przygotować w mikserze samo dziecko - niech wybierze ulubione owoce, doleje szklankę mleka i łyżeczkę lub dwie miodu.

Selerowe delicje

Do startego na grubej tarce selera dodaj rodzynki, pokrojone na kawałki suszone morele i banana, dodaj pokruszone orzechy włoskie - wszystko wymieszaj z sosem z jogurtu naturalnego z dodatkiem miodu.

Pieczone jabłka

Cała sztuka polega na umiejętnym wydrążeniu gniazd nasiennych, tak aby zostawić podstawę i włożyć do środka farsz - jeśli wydrążymy jabłka na wylot, całość wypłynie na blaszkę; do wydrążonych jabłek wlać łyżkę miodu z rodzynkami i orzechami i upiec, aż jabłka będą miękkie. Mozzarella z pomidorami i bazylią Ułóż na talerzu 2 kulkki mozarrelli i salatkę z pomidora ze świeżą bazylią i rozkoszuj się tym tradycyjnym włoskim przysmakiem.

dr inż. Anna Harton

Zakład dietetyki SGGW w Warszawie
Pytanie do eksperta
Partnerzy

Braki flash player !!!

O NAS | KONTAKT | REKLAMA
copyright © 2009 Inspirander Media Sp. z o.o.