Aktywny styl życia
Aktywny styl życia

Aktywny styl życia

Sprawność fizyczna, aktywność, ruch na świeżym powietrzu, spacery - to prosta recepta na zdrowie i dla dzieci i dla dorosłych. Światowa Organizacja Zdrowia alarmuje, że brak ruchu i otyłość dzieci są źródłem wielu poważnych schorzeń. Dzieci potrzebują co najmniej 1 godziny aktywności fizycznej w ciągu dnia. Dorośli -1/2 godziny.

Wprowadź ruch w rodzinne życie

  • Zaplanuj czas na regularne ćwiczenia rodzinne.
  • Uprawiaj sporty razem z dzieckiem - np. jazdę na rowerze, pływanie czy jazdę na łyżwach.
  • Polub spacery z dzieckiem i aktywnie włącz się we wspólne zabawy. Berek, sanki, zabawa piłką, skakanie na skakance, rower, łyżwy czy rolki - każde z tych zajęć podniesie Waszą kondycję, poprawi humor, dotleni organizm, poprawi krążenie itp.
  • Jak najczęściej zostawiaj samochód w garażu - chodźcie pieszo, jeździjcie na rowerach zamiast pokonywać samochodem krótkie dystanse.

Spraw, by aktywność stała się waszym stylem życia

  • wprowadźcie w życie sportowe weekendy rodzinne - może to być rowerowa wycieczka, wyjście na basen czy lodowisko, podchody za miastem z zaprzyjaźnioną rodziną itp. - po prostu realizujcie coraz to nowsze pomysły!;
  • organizujcie przyjęcia dla dzieci i rodzinne spotkania towarzyskie na lodowiskach, w parkach, siłowniach, basenach, obiektach sportowych itp.
  • Zachęcaj do aktywnej zabawy

    • Zachęcaj do spontanicznych przejawów aktywności, takich jak bieganie, zabawa w berka, staraj się nie ograniczać tejj aktywności upominaniem;
    • Kupuj dziecku rzeczy, które wzmocnią tę naturalną potrzebę ruchu, jak skakanki, piłki, hula-hop, frisbee, badminton, łyżwy, narty itd., zamiast wielu niepotrzebnych zabawek;
    • Jak najbardziej ogranicz oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i granie w gry wideo.

    Pokochaj sport

    • Żeby zarazić dziecko miłością do sportu, dobrze, jeśli i Ty najpierw go pokochasz. Gdy dziecko widzi, że lubisz spacerować, grać w tenisa, chodzić na piesze wędrówki, jeździć na nartach czy rowerze, aktywność stanie się w sposób naturalny i jego stylem życia. A w przyszłości da mu wiele radości i zdrowia.

    dr inż. Anna Harton

    Zakład dietetyki SGGW w Warszawie
    Pytanie do eksperta
    Partnerzy

    Braki flash player !!!

    O NAS | KONTAKT | REKLAMA
    copyright © 2009 Inspirander Media Sp. z o.o.